torsdag 9 juni 2011

I backspegeln

Så har jag gjort helg! När jag åkte hem från jobbet såg jag en massa dekorerade lastbilar i backspegeln. De var fulla av studenter. "Cha-la-la-la-la-laaaa: SP3a cha-la-laaaa" skränade det från de ballongprydda flaken. Jag kände att jag förmodligen reagerar mindre än genomsnittet på denna syn. Efter 13 år som gymnasielärare känns det helt enkelt inte spännande alls med skränande studenter längre. 


Men som markör att sommaren börjar kan de fylla en funktion, de här lastbilarna. Nu kan man lägga pappershögarna åt sidan och börja blicka mot hösten om man nödvändigtvis måste jobba. Även stiftsjobbet verkar följa den här årsrytmen, för nu sitter vi alla i våra rum och planerar 2012 års verksamhet. Nästan som och också hösten är förbi...


Cha-la-lalla-la....


NÅGON som tror jag saknar skolan? (Hahaha..., inte ens idag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar