tisdag 7 juni 2011

Arboga City

Så kom vardagen igen och det blev dags att dra vidare. Upp tidigt, packade väskorna och kramade en sista gång på de ljuvliga brorsbarnen. Jag är ju också gudmor för de små liven och det känns jätteroligt, speciellt som jag inte har eller kommer att få några egna barn! Även om vi inte gjort något särskilt nu i helgenhar det varit "quality time" med min Arbogafamilj! Nu, på stationen med en kaffe i väntan på tåget mot Stockholm är jag ambivalent. Jag saknar kiddsen men njuter av friden. En bra sak med att vara singel är att man kan gå in och ur olika sociala sammanhang mer rörligt än om man lever i familj eller i tvåsamhet. Nu är jag solokvist igen men funderar om jag ska haffa någon kompis att luncha med idag eller om jag bara planlöst ska strosa runt i Hufvudstaden innan dagens jobbmöte tar vid på eftermiddagen.


Arboga är ett mysigt plejs förresten! Förutom mysigaste småbarnsfamiljen är själva Arboga City klart sevärt! Gammal fin bebyggelse, massor med fina trähus, mysig å, trivsamma små gränder. Känns lite som ur en film - typ "mästerdetektiven Blomqvist" (Astrid Lindgrens figur, INTE otäcka Stieg Larsson). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar