fredag 17 juni 2011

Gudrun Sjödén tribute party!

I kväll hade jag party i min trädgård - Den så kallade "Gudrunfesten" (Gudrun Sjöden - tribute party) - för släkt, kollegor och vänner. Tanken med festen är att riktigt få frossa i Gudrunkläder och tyger. Det skulle bli en fest för både själ och öga. Jag hade dekorerat trädgården med ett "flaggspel" av gudrunkassar på tvättlina och hade naturligtvis gudrundukar på bordet. Klädseln var valfri Gudrun Sjöden - outfit. Till kaffet tävlade vi i de tre grenarna:

  • Gudrun-vintage = Äldsta gudrunplagget. Här blev det lite svårbedömt, antingen vann morsan med en vit vadderad väst från mitten på åttiotalet eller så var det Ninna som tog hem segern med en kappa, också den åttiotal.
  • Flest gudrunkläder på samtidigt; här var det bara att räkna! Strumpor räknades som ETT plagg trots att man har en strumpa på var fot. Många hade sju plagg på sig, men morsan tog hem spelet pga brosh och halsband (något att tänka på tills nästa år)
  • Djärvaste gudrunmönsterkombinationen - Denna gren var rent subjektiv, men jag röstades fram som segrare i min outfit (se foto nedan!)
Per och Jarmo underhöll med varsin gitarr och efter ett tag kom Lena igång med trumpeten. Stämningen var verkligen varm och hjärtlig trots att det var i svalaste laget för en utesittning och grillning. Nästa gång vi har gudrunfest ska det vara varmare!

Gudrunfest!




Per och Jarmo på gitarr




Gudrun vintage-klassen




Jag i "djärvaste gudrunkombinationen"


2 kommentarer:

  1. Av en händelse kollade jag vem som läser mon blogg och hamnade här, visste inte att du "uppgraderat" dej till Jerusalem 2.0 trevligt att du fortsätter att blogga, hedrande att jag finns med på din blogglista.

    SvaraRadera
  2. Hej Egon! Kul att du kikade in och lämnade en kommentar! Jag läser din blogg med behållning, roligt att din kompis Syrianen ska gästblogga! Själv drar jag till Jerusalem snart och då kan det hända innehållet i denna blogg lever upp till namnet...

    SvaraRadera