lördag 3 mars 2012

Vill inte halka!

Solen skiner och det är dagsmeja. Inte utan att jag blir sugen på att ta upp promenaderna igen. Men samtidigt är jag sååå rädd för att halka. På kängorna har jag pensionärsbroddar, men de täcker inte hela sulan och dessutom får jag skavsår om jag går länge i dessa kängor. Därför for jag idag till Intersport och handlade "Cross Country - broddar" som man fäster under HELA sulan. Testade på mina gamla Saucony som jag nästan tänkt slänga för de är uttjänta, nu får de nytt liv igen med dessa broddar. 7,5 km hittills idag, men förmodligen blir det en kort tur till innan solen går ner. Träning är livsnödvändigt för själen!


No more slipping!
...sådärja. En mil idag. Broddarna är helt fantastiska! Efter ett tag fungerade det att ta ut stegen och gå relativt avslappnad. Lite knöligt är det då isen ligger spårigt på både trottoar och väg, men här och där skymtar asfalten fram... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar