fredag 16 mars 2012

Doft av vår!

Idag har det doftat vår på Brännan! Längs gågatorna har man sopat grus idag och det är en lukt jag gillar! Det ger en härlig försmak av våren som är på väg. Vid lunchtid riktigt forsade det vatten längs gatorna och fåglarna kvittrade högt av glädje!


Jag känner hur bra jag mår av alla dessa vårtecken så jag tog lite eftermiddagsfriskvård och promenerade min vanligaste slinga på 6,2 K. Isigt ibland och lerigt ibland, snart kan jag lämna broddarna hemma! 


I rabatten har krokusarna börjat titta fram trots det ännu är mycket snö kvar. Trädäcket har till och med torkat så nu kan man gå från altandörren till hammocken utan problem! YES! Snart, mycket snart kan jag ta fram hammockdynorna och ha kafferep där!


Minsann, skymtar inte några krokusar fram!

Trädäcket snart torrt!

Mindre kul vårtecken, fönster i desperat behov av tvätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar