fredag 3 januari 2014

Sommarprojekt?

Jag ligger på en skraltig gästsäng hos Ola och Karin i Arboga och kan inte sova. Började surfa runt lite planlöst på nätet efter coola grejer och fastnade för detta; en kvinna i Florida har byggt en miniatyrträdgård för trädgårdstomtar! Vid sidan av ett heltidsarbete lägger hon ner ett par timmar varje dag på att pyssla ihop en miniträdgård! Lite extremt, men ganska coolt. Det gör sig dessutom på bild. Jag fick en tanke att jag kanske ska testa detta i liten skala, typ i en pallkrage? Jag vill inte gå igång och förvandla hela trädgården till tomteland, men kanske testa? Baske mig om jag inte gör det. Massor av reservationer nu om jag kommer på annan semesterkativitet....

Kolla här!

Oh. My. God. Det här var visst en hel community av hängivna miniatyrträdgårdsmästare jag råkade få upp ögonen för. Testa bara att söka "miniature garden" på nätet eller youtube! Det finns så många Youtube-klipp att jag skulle kunna sitta resten av livet och kolla. Nåja, det ska jag naturligtvis inte göra, men lite inspiration ska jag tanka hem nu och förhoppningsvis blir det ett projekt i sommar... Kolla här!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar