torsdag 23 januari 2014

Kontorsråttans dag

Idag var det så skönt att ha nästan en heldag till att bara sitta vid mitt skrivbord och ta itu med alla "måstehögar" och "måstemail". Det är bråda dagar nu, för till helgen har vi andra och sista upptaktsdagen inför "Livsresa Jerusalem" där vi reser med ett gäng unga konfirmandledare till Jerusalem på en ganska häftig resa för studier, inspiration och lite pilgrimmande. Dessutom är det prästvigningshelg där sju nya präster ska vigas. Vi har också besök av en biskop från vårt vänstift Lincoln, England.

Till veckan drar vi dessutom igång en omfattande turné där vi är ett utbildargäng som ska hålla kurs för förtroendevalda. Många är anmälda och mycket resande blir det. Nästa helg bränner jag upp till Vålådalen på en annan utbildning. Sedan är det bara en vecka kvar innan jag ska till Sydafrika. Och efter Sydafrika är det några ynka dagar innan Jerusalemresan. Summan av denna beskrivning är att Jerusalemresan måste bli helt färdigpanerad imorgon. Puh. Men jag har definitivt krupit fram från under min gråsuggesten och jobbar i 160 knyck så det känns som läget börjar vara under kontroll. Som tur är blir det en ny kontorsråttedag imorgon med celebert besök från vår företrädare som kanske är intresserad av hur vi hanterar vårt uppdrag. Måste bara tillägga att jag INTE fått hybris och börjat prata om mig själv i tredje person, vi är två som delar på uppdraget som internationella handläggare. Hälften så jobbigt och dubbelt så kul! Eller trippelt då vi fått ett suveränt administrativt stöd. Eller kvadrupelt då vi numerar samarbetar en hel del med SKU och Unga konfirmandledarutbildargänget...

Nej, jag ska inte bara jobba. Jo, jag ska hinna göra annat också. Frågan är bara när då? Kanske imorgon. Jag smiter nog hem tidigare och gör något roligt! Eller promenerar medan det är ljust... Inshallah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar