tisdag 14 januari 2014

Så kom det äntligen lite snö!

Inte för att jag lider så mycket av barmark, men det är något visst med fluffig vit snö som draperar sig på buskar och träd. Jag tycker att min ljusslingetäckta syrénbuske gör sig mycket bra med ett lager snö på grenarna!

Annars gillar jag snö inifrån mitt vardagsrumsfönster bäst. Från den utblicken är snö enbart vackert och inte ett dugg kall. Jag drömmer mig bort till trädgårdsmässan i Älvsjö i mitten av mars och till kommande odlingssäsong i min lilla trädgård. Ikväll började en trädgårdsdokusåpatävling på TV, och jag antar att det var det, plus "farmen" på TV4 som kickade igång min längtan efter att gräva i jord och se saker växa.

 

 

4 kommentarer:

  1. Säsongen för att gräva i jorden kommer. För nu, njut av fluffig snö. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant, så sant! Nu är tid för snöänglar och fånga flingor i munnen.... :-)

      Radera
  2. Exakt! Njut och göra några snöskulpturer också. Tibble i snö, till exempel? :)

    SvaraRadera