onsdag 29 januari 2014

Ekorrhjul

Nu känns det lite som att pinna på i ett ekorrhjul. Eller hamsterhjul kanske är bättre, för vem håller ekorrar i bur med hjul? Idag gjorde vi om vårt förtroendemannautbildnings-gigg, den här gången i Sundsvall. Vi hade ändrat lite i ordningen på det hela och det flöt i det närmaste perfekt. I morgon ska vi göra om det hela, i Arnäs utanför Örnsköldsvik. Nästa vecka drar "showen" vidare till Östersund och Åsarna.

Själva kursen kan vi nog snart i sömnen, det är inte jättemärkvärdiga saker. Roligast är det att under dessa turnéer få jobba så tätt med tre kollegor. Vi hinner ju med att prata en hel del och fördjupa den kollegiala vänskapen när vi är ute på detta sätt och det känns jättekul! Vi drar också ganska jämt när man ser till insatsen på kursen. Ingen tar över och ingen får bara stå i nåt hörn. Kul, kul.

Men det tar på, jag har fullt sjå att klara livets andra delar som städa (det har jag helt förträngt), tvätta (fick snabbt handla lite rena underkläder idag) och laga mat (förlitar mig nästan helt på snabbmat dessa dagar). Motion är svårt att hinna med. Idag hann jag åtminstone slinka in på både Apoteket och en affär efter det att vi kom tillbaka till Härnösand. Vilken lycka! Jag fick känna mig lite "normal" en stund! Och outfiten till i morgon är räddad!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar