fredag 1 november 2013

Zorbcenter

Idag blev det en tur till Hammarstrand och Zorbcentret. Tyvärr var zorbsäsongen över för i år, men det fanns gott om andra aktiviteter... Labyrinter, teambuildinggrejer, fin utsikt, mysig stuga.....

Anledningen att jag hamnade där idag var att det diakoniprojekt som en kollega varit ansvarig för, nu går mot sitt slut och dagen var ett sätt att sätta punkt och börja utvärdera projektet. Jag var med för att hålla i utvärderingen. Jag är riktigt nöjd med utvärderingsmetoden som jag hittat på. Jag tänkte att tre års projekt på något sätt måste gestaltas, så man ser hur mycket som gjorts i detta projekt. Kom på attman kunde måla upp en tidslinje, och samtidigt som min kollega berättade vad som hänt de tre åren fyllde jag på i tidslinjen med stödord lioch var. När berättelsen var slut hade vi en välfylld tidslinje på väggen. Alla fick då med tre post-it-lappar markera tre händelser som de tyckt varit mest värdefullt under detta projekt. Det flöt på bra, och jag tror jag ska använda detta sätt någon mer gång i framtiden, för det är som sagt trevligt att få det omfattande arbetet synligt så här i slutet...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar