måndag 18 november 2013

Dagens nätfynd

Idag satt jag och fick inte mycket gjort. På hela dagen! Hade svår släng av handlingsförlamning. I morgon är det dags för sista delkursen i "växtplatskursen" som jag och en kollega är kursledare på. Så fick jag ett morgonmail om att kollegan är sjuk! Det borde ha resulterat i frenetiskt arbete, men för mig blev det tvärtom. Men vi har gjort en planering som kan funka. Om än inte lika kul, men det kan gå.

En enda sak gjorde jag som det går att skalda lite om... Jag hade gjort en liten sammanställning av en kurs på en pdf som var typ jättestor! Bara 5 sidor i och för sig, men bilderna måste ha gjort nåt med dokumentet för det var på hela ÅTTA megabyte! Det går ju inte att skicka sånt! Kursdeltagarna skulle nog bli lite irriterade på oss då. Så hittade jag en riktig sim-sala-bim-sajt på nätet; man stoppar in en stor pdf och får ut en liten! I mitt fall tar samma fem sidor nu bara lite drygt 200 kilobyte i anspråk! Trolleri? För mig var det nog det! Den länken är verkligen värd sin plats i "favoriterna".

 

1 kommentar:

  1. Tack för det! Har en pdf på ett program jag gjorde för svenskamerikaner - om Ångermanland. För stort att skicka vänner. Ska försöka denna. $3 frivillig donation till deras kaffekassa skickar man gärna.
    Ann-Katrin

    SvaraRadera