torsdag 21 november 2013

Växtplatskursen

Så är växtplatskursens* tredje och sista delkurs á tre dagar slut och jag sjunker trött ned i fåtöljen därhemma. Kursen har gått sååå bra (om man får säga så själv)! Min kollega blev förkyld, så det blev till att improvisera och jobba lite mer intensivt än vad planerat var, men det styrde upp sig riktigt bra. Nu är det dubbla känslor när jag summerar intrycken. Lättad av att det är över, men samtidigt lite nedstämd. Eftersom jag ger järnet i tre dagar infinner sig en tomhetskänsla då jag "landar". Jag önskar det vore helg i morgon och jag inte hade behövt att ladda om till en ny insats i Långsele. Men, det är bara att bita ihop och vänta med helgen. En dag till.

Linnea, en tjej på kursen skrev denna dikt som jag tycker sammanfattar vemodet och tacksamheten på ett fint sätt, jag fick tillåtelse att visa den här på bloggen:

Tack alla underbara växtplatskursare! Må våra vägar korsas igen!

* växtplatskursen är en utbildning på tre gånger tre dagar och är en introduktionskurs i svenska kyrkans tro, liv och traditioner. Målgruppen är anställda i kyrkorna utan kyrklig utbildning (tex vaktmästare, ekonomer, husmödrar...), ideella och förtroendevalda.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar