söndag 17 november 2013

Ljusslingor

Har man inte jobb, så uppfinner jag jobb åt mig själv! Idag efter gudstjänsten i domkyrkan knallade jag hem. Jag kände att livet var lite trist, olika vänner är på olika håll idag så jag får roa mig själv. Så kom jag på att jag kunde hänga upp ljusslingan i syrenbusken utanför vardagsrumsfönstret! Yes! Inspirationen rann till och jag virade sladdar varv på varv på varv. Nu är det frusna fingertoppar och jag riktigt längtar till att få testköra detta! Kan bli bra, men det är inte förrän mörkret kommer som jag kan se om alla lampor hamnat där de ska vara. Och kanske ska man vänta till första advent? Hu, vilken väntan det blir i så fall! Men nu kan snön få komma, bättre vira sladdar i plusgrader än i snödriva och minus!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar