måndag 11 november 2013

Avdelning 2

Idag var det dags för mig att åka på kontroll till sjukhuset i Sundsvall. Som jag gruvat mig! Det har i princip tagit mig tre månader att bara ringa det första samtalet. Sedan var det väntetid till vårdecentralen därmed N inte kunde göra ett smack. Läkaren googlade lite och skrev sedan en remiss. Hos läkare F i Härnösand fick jag förutom själva undersökningen också lämna lite blod innan han skrev en ny remiss till Sundsvall och en ny väntan, den här gången en mycket kort sådan. Idag var det dags.

Anledningen till mitt besök är att "the Big C" har en ärftlig komponent, och när både mormor och moster dött i cancer var det ganska bra att också jag kollar så allt är som det ska. På vägen till Sundsvall började hypokondrin slå till Big Time hos mig, och jag fick olika tänkbara undergångsscener i skallen. Den ena värre än den andra, och alla gick ut på att även jag skulle gå en plågsam död till mötes.

Inte blev det bättre av att vara tillbaka i p-garaget i Sundsvall. Sist jag var där skulle jag hälsa på moster. Minnena sköljde över mig, och ännu mer uppe på avdelning 2. Väntrum, ny undersökning. Så en ENORM lättnad! Det var inte "the Big C" som slagit till, utan något annat. Nu stundar fler undersökningar och kanske lite kirurgi, men katastrofscenerna har tack och lov avtagit...

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar