tisdag 1 november 2016

Positiva november har börjat!

Jalla, nu kör vi! November har börjat och det är bara att kämpa på! Jag har bestämt mig för att bejaka november oavsett. Det började inte helt underbart, när jag var på varvet snavade jag och föll som en fura i gruset. Som tur var böjde jag inget ben så jag landade med jämn fördelning av tyngden på alla kroppsdelar. Dessutom kom jag på att jag hade en elastisk binda, så det slapp jag köpa när knät svullnade upp. Så bra!
Nej, nu överdriver jag, inte helt så positiv orkar jag vara. Men ändå. Mina tre positiva saker idag är:

  1. Jag tog tag i höstrustningen av ATLA3, nu är batteriet och dynorna i säkert förvar. Extra glad är jag för de tre torrbollarna som tidigare skjulägaren lämnat kvar till mig. Jag fyllde på med refill i dem och ställde dynorna på högkant. Tror det blir bra!
  2. Tack vare att jag har fått låna Ellas bil några dagar är det tomt med grejer som ska till återvinningen nu.
  3. Novemberkaktusarna har fattat läget och går nu i blom. Alla utom en som tjuvstartade redan för ett par dagar sedan. Blomningen lyser verkligen upp!
Grått ute, men varmt och trevligt inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar