lördag 5 november 2016

Bjästa

Efter lite häng med mor kunde jag lifta med far till Ola och Karin i Bjästa. Hängde mer med dem där innan pappa och jag åkte tillbaka till Härnösand. Lite städ, ommöblering och dammsugande tog vid innan "Så mycket bättre" på TV. Idag blev det lätt att hitta tre positiva:


  1. Undvek en frontalkrock. Vid Skule naturrum var det vägarbete, men skyltningen var lite dålig, plötsligt var det inte omkörningsfil där det brukar vara det och vi får ett möte just som pappa gasar till för att göra en omkörning. Närmare en krash har jag aldrig varit! I absolut sista stund lyckades pappa sladda in bilen bakom den vi tänkt köra om och vi klarade oss. Länge efteråt tänkte jag på vad som skulle kunna ha hänt... 
  2. Känslan av att ha en varm ungkatt i famnen som bara spinner och spinner... Ola och Karin har två unga katter, varav en satt i min famn och sov mest hela kvällen - hur gosigt som helst!
  3. Quality time med mor, far, bror, svägerska och tre ljuvliga syskonbarn. Det är kvalité det! Tänker ganska ofta att jag lever lite isolerat i Härnösand, det är jobb, jobb, jobb. Och jobbarkompisar. Nu i två dagar var det skönt att komma ifrån det ett tag! Livet måste få vara mer än jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar