lördag 19 november 2016

3 positiva

Idag blev det tätt med blogginlägg, men jag kan ju inte hoppa över dagens positiva! Dagen började hur segt som helst. Skallvärk och seghet i kroppen, var precis som handlingsförlamad större delen av förmiddagen. Men frememot eftermiddagen lossnade det och jag stack ut en sväng med cykeln.

Dagens positiva:


  1. Cykelturen - elcykel och dubbdäck, jodå, det gick riktigt bra! Jag testade att höja sadeln ytterligare något och kommer nu runt med vänster pedal. Jag märker inte ens av att det är olika längd på pedalerna. Det är nyttigt för mig att böja vänster knä om och om igen. Och höger ben behöver muskler, så där försöker jag trampa på. När jag kom hem igen efter typ en halvtimme var jag helt sladdrig i båda benen och ganska varm. Tror på detta!
  2. Mysig hemmakväll med bra filmer på TV! Först Sleepless in Seattle och nu James Bond. Känns helt ok efter allt resande att ta det lugnt hemma! 
  3. Städmanin i reklampauserna. Det goda med att se film på TV istället för DVD är att jag i pauserna kör lite "Power cleaning" - bäddar rent, plockar ur och i diskmaskinen, dammsuger, städar skrivbordet... osv. Får mycket gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar