söndag 3 augusti 2014

Skjut mig!

Så jag räknar kalorier trots att jag håller på med LCHF, skjut mig! I en facebookgrupp upptäckte jag att detta tydligen är som att svära i kyrkan. Men tro mig, jag vet hur jag funkar, och utan yttre ram har jag NOLL disciplin och skulle lätt kunna skita i hela "komma i form-projektet" om jag inte får göra detta på mitt sätt.

Jag behöver lite hjärntvätt för att lyckas med kost och träning. Det är bara så. Nu har jag klarat första veckan efter nystarten och jag ser resultat! Minus två kilo på vågen, ökad kondition och noll migrän! Skulle vara intressant att veta blodtrycket också, men det får vänta ett tag till.

Nästa vecka blir lite lugnare. Jag ville ha en rivstart, det är nu avklarat. Nu handlar det om att hitta balans mellan jobb, fritid, resor, kontorsarbete, kost och motion. På onsdag börjar jag jobba igen och jag är laddad! Ska bli bra. Tricket är bara att hinna träna när jag är på resande fot. Förra året hade jag 78 resdagar, så det är mycket tid som inte får gå till spillo...

Nåväl, de rigida LCHF besserwissrarna får säga vad de vill, men jag bara måste skaffa mig koll på kost och träning! Med apparna "Lifesum" och "RunKeeper" tror jag att jag hittat mina redskap. Och så gåstavarna! Handlade nya häromdagen, ett par lättare med vinklat korkskaft. De senaste tre dagarna har jag gått in dem och det känns lovande!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar