torsdag 7 augusti 2014

Jobbstart

Så har jag kommit igång att jobba efter semestern. Hela två dagar. Fram till lunch härdar jag ut på mitt varma kontor, men när eftermiddagssolen grillar mitt fönster flyr jag och gör annat. Tur jag har ett flexibelt jobb, annars hade jag storknat i bastun!

Jag startade en ny vana också, som jag hoppas håller i sig. I stället för vanliga jobbmackan till förmiddagskaffet har jag bakat LCHF-bröd som jag fryst en och en i varsin plastpåse. Som jag sedan tar med var dag till jobbet i handväskan. Alltså jag nästan storknar av min egen präktighet där!

Idag bakade jag en omgång till, tyvärr råkade det bli lite för mycket bakpulver i dem så efter gräddningen såg de ut som kraterlandskap. Men hel ok i smak, speciellt som man ska bre på rejält med smör. Men jag tar med några till Docksta så mor får testa (och jag snart kan göra en ny omgång).

Receptet hittar du här: http://www.jillsmat.se/recipe/lchf-frallor-med-vallmo/

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar