måndag 18 augusti 2014

Mittnordenmötet

Nu har Mittnordenmötet börjat, när biskoparna från Lappo stift i Finland och Nidaros bispedöme är på besök här hos vår biskop Tuulikki. Jag tycker det är så kul att ha detta varierande jobb. Först maila en hel del och avverka tre olika möten på förmiddagen, sedan slänga i sig lite lunch för att tillsammans med C fara till Sundsvall för att bilda mottagningskommitté på perrongen när norrmännen anlände.

Sekunden efter att vi lämnade dem på hotellet kutade vi till kansliet för att med ett uppbåd av kollegor bära över de blommor som bott på kansliet till Biskopsgårdens representationsvåning. Detta för att det skulle se lite mer välkomnande ut. Efter detta gasade jag till Coop för att hitta tennisbollar och annat till en "utmaning till eftermiddagskaffet" imorgon. Fick inspiration i leksakshyllan och tänkte fram sex grenar till den "omoderna femkampen". Det finns alltså chans för C att använda nån slags veto mot den galnaste grenen...

Sedan hem, svidade om som värsta Stålmannen i sin telefonkiosk och styrde upp mig lite till middagen. Det var lite utmaning att hålla LCHF-diet på en middag i mindre sällskap där maten kommer färdig på tallriken. Jag tänkte lite slugt att ska jag ha i mig kolhydrater så ska det vara goda kolhydrater. Skippade krutongerna till förrätten och potatismoset till varmrätten, men njöt stort av glassen och rödvinbärspajen! Sååå gott efter två veckors LCHF!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar