måndag 25 augusti 2014

Besök på sjukhuset

Idag hade jag en "dejt" med narkosläkaren i Sundsvall. Jag tänkte att eftersom veckan kommer bli hektisk skulle det vara bäst att få detta gjort. Gah, vad jag blev nervös! Det var inte det att han var mycket ung (jag har bättre förtroende för gråhåriga gubbar med läsglasögon fästade med senilsnören än för 30-åriga snyggingar. I alla fall när de ska sticka och skära i mig)... När han i detalj berättade om vad som kommer hända nästa tisdag kände jag kallsvetten och blekheten komma. "Ja och så blir du sövd och får epidural och också annan bedövning, risken är mycket liten att du inte klarar detta (alltså dör)..." Hypokondrikern i mig nickade och gick igång. En vecka kvar alltså...

Ett sätt att tänka på att livet faktiskt KAN fortsätta efter nästa vecka var att posta brevet till banken. Ett steg närmare segelbåten! Nu återstår bara att kolla båten där den nu ligger och sedan släpa hem den till Härnösand. Hade inte operationen varit hade jag med glädje tagit en semestervecka till och seglat hem den...

Finansieringen klar, 0,1% risk att jag INTE klarar detta lån enligt banken. Jojo. Undrar vad procenten är för operationen? Kanske högre? Vill nog inte veta det!
Ska chocka kroppen med kolhydrater inför operationen.

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar