fredag 14 februari 2014

Lycka är att få frysa...

...åtminstone för en liten stund och åtminstone när det är värmebölja. För att få uppleva några korta sensationer av kyla duschar jag på kallaste en lång stund, struntar i att torka mig och ställer mig under takfläkten. Det funkar i typ fem minuter. Sedan gäller det att snabbt somna.

Värmeböljan håller i sig och idag var vi alla mycket sega. Tur vi satt inne hela dagen och diskuterade missionsdokumentet "tillsammans för livet, mission och evangelisation...". Det var riktigt kul idag, mycket beroende på att vi blev indelade i nya grupper vilket gav en ny energi in i arbetet. I en av gruppövningarna skulle vi redovisa på "något kreativt sätt, dikt, drama, måla...". Jag föreslog därför att vi skulle göra en film, jag har ju ipaden med mig ochm ed iMovie går det på nolltid. Några sköna garv senare var vi klara och filmen blev väl mottagen. Den handlar om när vi ska komma tillbaka till stiftskansliet och introducera "Thursdays in black". En blandning av allvar och humor.

Nu laddar jag inför i morgon då vi ska fortsätta studera missionsdokumentet samtidigt som det är en sån där "ett foto i timmen- dag". Så roligt med en EFiT-dag när jag är på en sån här spännande tjänsteresa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar