måndag 2 december 2013

On the go

Så har en massa dagar passerat utan att jag orkat blogga. I lördags hade vi en förberedelseträff inför Jerusalemresan i mars och precis som den var avklarad slog förkylningen med stort F till. Jag snöt mig och snöt mig och hade feber och frossa. Inte alls kul! Satt i yllekofta med värmedyna och fuskbrasa och ändå var jag kall. I morse var jag lika plötsligt frisk igen och sitter nu på Midlanda på väg till Göteborg. Det känns lite märkligt, det här anade jag inte igår att jag skulle orka...

Väskan packade jag på ny rekordtid, typ tio minuter. Jag ser det som en sport att åka med lätt packning, två nätter och ca fem kilo... iPad, resehögtalare, bok, två iPhones och lite kläder... Funderar på att kolla efter en liten necessär som alltid ska vara färdigpackad så jag inte behöver lägga fem minuter på att fundera vad för cremer och smink jag ska ta med. Kan hända det finns sånt på Arlanda? Ska sondera... Bäst att öva nu, för i vår eskalerar resandet ordentligt. Fick kul telefonsamtal från Luleås biskop idag om en stundande resa med deras stiftskansli i maj. Till Jerusalem förstås, behöver det ens nämnas? Bara börja planera!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar