måndag 30 december 2013

Håller andan

Nu håller jag andan att jag ska lyckas komma igång med mina promenader igen. Jag fullständigt gick in i träningsväggen i augusti förra året, och sedan dess har det inte blivit någon regelbundenhet alls i mitt tränande. På ett sätt mår jag bättre nu än då, men skulle gärna få tillbaka konditionen och smidigheten från förra sommaren. Jag börjar synnerligen försiktigt med ett mål på ynka tre kilometer per dag. Redan nu, efter sex dagar i rad känner jag att konditionen har förbättrats och jag vill mer än 3 km. Men de är halt ute och jag spänner mig, är så förfärligt rädd att halka och sabba knän och höfter igen. Så än så läge nöjer jag mig med tre km. Jag försöker variera lite vart jag går, det i sig är ganska kul, speciellt när jag kan få kartbilder på mina "banor". Appen jag använder heter "runkeeper", men funkar utmärkt för promenader också.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar