söndag 1 april 2018

Kontor på Arlanda

Jag sitter och jobbar mot klockan nu på Arlanda! Wifi och "Rest-and-fly". Jag njuter av ohejdad surf, försöker jobba av en massa samt laddar för imorgon då jag ska upp 3.30 för att åka med en grupp unga ledare från Härnösands stift till Santiago de Compostela.

Jag har längtat några år efter att få se "El Camino" och prova gå själv lite. Nu bär det iväg! Häromdagen sprang jag in på Intersport och handlade på mig en famn bra funktionsplagg. Har ju sett prognosen. Idel regn och blåst verkar det som. Nu har jag åtminstone bra vandringskläder. Tror jag ska greja detta!

Gruppen är bra, men som vanligt lite blyga och tafatta inför varandra. Undrar om det även denna resa blir tårar och "Vi måste hålla kontakten..." när vi står och ska går skilda vägar om en vecka igen? Jag tror ju det, men det går ju inte att veta. Det är lite det som är tjusningen med att resa i grupp. Själva grupprocessen liksom.

En sak är helt annorlunda mot mina vanliga resor. I Jerusalem hittar jag och har faktiskt galet bra kontakter än. Att improvisera med grupp där är en baggis. Nu bär det iväg mot ett för mig nytt ställe. Samtidigt som det är kul och intressant inser jag hur lite jag vet. Tur då jag har med mig Leif samt några i gruppen unga ledare som varit där förr.

Nu ska bara detta inlägg upp, sedan gör jag kväll. Väckarklockan är ställd på 03.00. NOLLTRENOLLNOLL. Jag blir trött bara jag tänker på detta fasansfulla!


2 kommentarer:

  1. Ha det så trevligt i myrtåget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Jo, idag har vi sett många peregrinos. Och ändå har vi inte varit på själva leden än.

      Radera