lördag 28 april 2018

Bönhamn

Det blev en skön eftermiddagstur till Bönhamn, Barsta och Nordingrå idag med Växtplatskursen! Solen sken och det var sådär lagomt vårväder att mysa i. Vi kikade på Barsta kapell, Bönhamn, Nordingrå kyrka och kyrkoruin innan vi vände åter till Vårsta och Härnösand. Nu är det tredje och sista delkursen. Känns bra, men också lite vemodigt. Jag kommer sakna människorna. Men förhoppningsvis stöter vi på varandra i andra sammanhang i stiftet i framtiden.





Det var lite konstig känsla att komma i i Nordingrå kyrka. Här har jag stått och lovat evig kärlek en gång, och här har jag sörjt min älskade moster Ewa. Minnena ploppade upp idag en stund. Men livet går alltid vidare och hittar nya former. Idag har jag blivit morkus igen (term för mors kusin. Min kusin Lisa har fått en dotter idag!!!)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar