söndag 15 april 2018

Ingen rast, ingen ro...

Jag längtar efter att komma i ordning nu! För tillfället lever jag ett ganska hektiskt jobbliv, och när jag kommer hem emellanåt är det ett kaos. Mattläggaren har inte varit här än. Eller, han har varit här med mattan, imorgon kommer han. Så jag har nästan utrymt sovrummet för att bereda plats för honom. Bara sängen och alla betongblock ska ut igen.

Borde börja packa också. Imorgon blir det Uppsala, sedan i rask takt Stockholm, Sollefteå och Åre. Det börjar kännas i skallen nu, allt går liksom bara runt, runt. Till råga på allt har tvättmaskinen pajat, så igår fick morsan ta vår tvätt till Docksta och tvätta där, medan jag jobbade i Övik. jojo. Jag håller mig för skratt.

Hittade ett sätt till egentid idag. Jag for med jox till återvinningen. Sorterade riktigt noggrant och långsamt och for sedan till ICA och valde grejer till en middag. Också det omsorgsfullt. När jag är så här trött som jag är är jag inte rolig. Då vill jag mest hålla mig för mig själv och inte "fundera på vad vi ska äta" med morsan. Mitt standardsvar är ju då "Vad som helst, spelar ingen roll". Då brukar mor se på mig med sorgsen blick.

Handlade en bunt Blue-ray filmer också. Vi har ju ingen TV än och lite underhållning behöver vi ha i detta kaos!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar