onsdag 12 juni 2013

Trinity Collage

Igår blev en intressant dag, först strosade jag på egen hand och testade fish & chips, hängde i en pub, handlade souvenirer och spanade på folk lite i allmänhet. Sedan strålade gruppen samman och vi begav oss till Trinity Collage och fick en guidning som inte gick av för hackor. Book of Kells, teologiska avdelningen, biblioteket. Mest gillade jag själva biblioteket, helt fantastisk miljö med böcker upp till taket i en lång hall. På kvällen åt vi på en nepalesisk restaurang och sedan ramlade vi in på en irländsk pub med ett husband som spelade allt möjligt, irländska folkmusiklåtar, Beatles, Elvis mm mm. En Guinness till testade jag (börjar gilla Guinness). Jag hade kunnat sitta där halva natten minst, men vid tolvsnåret kom jag på att jag hade en NICE säng som väntade och som INTE bestod av en överslaf på ett vandrarhem! Nu idag bär det av till Knoch för att se platsen där jungfru Maria uppenbarat sig.

Den sista bilden är lite obegriplig. Varför hänger det så många hänglås på denna bro? Det blir till att googla när jag kommer hem...

 

3 kommentarer:

  1. Det är väl "kärlekslås". Det finns på broar i flera länder även Sverige.
    Förälskade par låser fast ett hänglås o kastar bort nyckeln som en symbol för evig kärlek.

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken hogwartskänsla på bibliotektet. Där skulle man kunna bo

    SvaraRadera
  3. Jepp är kärlekslås :-)

    SvaraRadera