måndag 10 juni 2013

Summering av dag ett

Nu börjar jag känna att det stimmar i benen och blinkningarna övergår i blundningar. Det känns att jag varit uppe sedan halvfem imorse. Jag har nu landat i Dublin, på ett skumt hotell. Sovsal med tre andra kvinnor i en överslaf. Tur jag inte valde mixed room! Utanför vandrarhemmet hängde några skummisar, och hotellet var ett plejs där man slussades in. Men det är rent och fräscht, så varför klaga. Rena lakan till det facila priset av 149 kronor. Ett stort problem dock. Två eluttag på fyra personer, och jag har två enheter som behöver laddning. Har satt iphonen på laddning och ska försöka smyga mig ner ur överslafen inatt och sätta paddan på laddning... Men ändå. Med facit på hand hade jag lätt kunna lagt på en femhundring för att bo med lite stil och värdighet.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar