tisdag 18 juni 2013

Home, sweet home!

Resan är slut. Jag tog mig hem från Irland, men det var med ett nödrop. Mr Migrän gjorde mig sällskap, i princip från dörr till dörr. Vaknade i Galway vid fyratiden och hade migrän fram till sju då taxin kom. Hade migrän i taxin, på bussen till Dublin, på Dublin airport, under hela flygturen, på Arlanda och på tåget hem. Det var inte förrän i Sundsvall som jag kunde börja sippa lite the på tåget. Puh, vilken pärs det var.

Egentligen hade jag bara tänkt studsa till lite här hemma för att kalla vidare till först Stockholm och sedan Jerusalem, men när jag kom hem och kände in min trädgård upptäckte jag plötsligt hur trött jag är och vad skönt det skulle vara att bara strosa runt barfota i gräset. Lämnade återbud till Jerusalem, vilket tidigare varit helt otänkbart! Efter det att jag tagit det beslutet var jag nästan som i ett lyckorus...

Som för att fira att jag ska vara här hemma i sommar for jag till Wedins handelsträdgård för att handla lite blommor till blomlådorna. Där hade de ett litet gulligt fjärilshus som jag handlade! Hur gulligt som helst, jag tog en tips och preparerade det med lite fjärilsparfym och spikade upp det under syrenbusken. Nu är det bara att vänta på att mina fladdrande sommargäster ska hitta hit...

Har blomlådorna i "tandemhängning" för att spara utrymme...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar