tisdag 25 juni 2013

Lata sommarmornar...

Nu har semestern börjat verka i kroppen! Jag unnar mig att vara vaken halva natten och sova ut tills jag vaknar utan väckarklocka. Så skönt! Vad gör jag då halva nätterna kanske någon undrar...? Jo, jag STÄDAR! Faktiskt riktigt mysigt att gå omkring och fixa med lilla huset är alla sover. Igår körde jag igång med värsta "power cleaningen" och dammsög, torkade golv, dammade, strök... All denna studier utlöstes av att jag hängde upp den fådda träpersiennen i köket. Det blev sååå snyggt och av bara farten gick jag igång på att fortsätta fixa.

Belöningen är de lata mornarna, när jag vaknar till liljekonvaljdoftande golv och sol som strilar in i köket genom persiennen. Jag gör mig då en kopp kaffe och sätter mig på bron (förstukvisten) och bara njuter i stora drag! Att livet kan vara så här bra! För bara några månader sedan låg bron begraven i djup snö. Till och med minnet blir lite svårt att greppa en dag som denna!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar