måndag 5 mars 2018

Nåsfararna i Jerusalem

Ikväll var jag med gruppen på ett spännande möte på American Colony! En kvinna mötte oss för att berätta om Nåsfararna i Jerusalem under slutet av 1800-talet och början av 1900-talet. Det är en fascinerande berättelse som jag kände till, men nu fick mer bakgrundsinformation om. Mest fantastiskt var med den värme hon berättade. Nu ska jag hem och se om "Jerusalem" (filmen) och läsa om "Jerusalem" (Boken, Selma Lagerlöf). "Drömmen om Jerusalem" av Mia Gröndahl ska jag också läsa om. Jag hoppas jag i sommar kan få möjlighet att se Ingmarsspelen i Dalarna också.





2 kommentarer:

  1. bara en fråga, var fick du tag på filmen?

    SvaraRadera
  2. Hej! Den låg på youtube i fyra delar. Var nu inne och kollade där, men den verkar vara borttagen. Trist, för det är en jättebra film av Billie August.

    SvaraRadera