torsdag 15 mars 2018

Snö och vatten

Idag blev en skön dag i solen. Morsan kom och vi skottade snö. Jodå, lite snö skottade jag, men här drönardokumenterade jag mor in action:


En trist sak är att vi har två vattenskador! Taket läker in vatten på stora huset och av en slum såg jag igår hur det droppade vatten i ett fönster! Gah! Jag lade badlakan som suger upp vattnet undan för undan och idag kom också en besiktningsman från vårt försäkringsbolag och tittade samt bröt upp lite av fönsterfodret för att se hur illa det var. Vi höll oss för skratt. Denna snömängd gör att det bildas onormalt mycket is på taket och det kryper från denna is vatten under plåten. Inte alls kul.


Tur i sådana här lägen att jag känner Tjove som kan klättra på stegar och gillar att skotta. Han kom på momangen och inspekterade och har ikväll skottat mer. 


I gårdshuset har det frusit, så där jagar jag en rörmokare som kan fixa rören. Sedan ska vi installera en bättre fläkt också, för det luktar lite unket av stillastående luft. En mattläggare ska också få komma och svetsa fast mattan bättre mot tröskeln, och tröskeln ska fixas... Har en åtgärdslista som bara fylls på och fylls på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar