måndag 26 mars 2018

Dexter Morgan

Det skulle gå finfint att spela in ett avsnitt av Dexter hemma hos mig nu. Köket är inklätt i plast, och vardagsrummet täckt av papper. Imorgon kommer målaren och målar. Köket och vardagsrummet ligger undanstuvat på balkong, i mitt sovrum och i hall och tvättstuga. Garderoben ligger uppfläkt på löpbandet. Jag står snart inte ut längre. Funderar på att bli galen.

I all denna galenskap ringde mor och hade sålt en skänk som farmor och farfar haft. Det blev lite för mycket att ta in. Blev tyst länge i luren. Den här gången "gillade jag inte läget" och tänkte "gjort är gjort". Köparen hade inte ännu hämtat skänken så jag frågade om morsan inte kunde säga som det var och få försäljningen hävd. Det lyckades! Puh! En ljusglimt i mörkret!

Fantiserar om att hela huset och allt kaos brinner upp nu. Alternativt att jag får jobb i Jerusalem igen. Saker jag knappt törs säga till mina kollegor att jag fantiserar om. De skulle nog tro jag var galen på riktigt då. Då pizzaonline är stängt idag mikrar jag morgondagens matlåda till middag och går och lägger mig med en DVD. Än är tjälen för djup för bredbandsgrävning. GAH!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar