måndag 12 mars 2018

Krashlandning hemma

Resan var intensiv, men plötsligt är den över och en annan verklighet tar över. Jag blev sjuk på hemresan, fick någon konstig magåkomma. Det började med att jag kände mig lätt illamående och trött. Sedan, när vi satt på flyget gick det snabbt - först diarré, när jag skulle till toan på planet svartnade det för ögonen och jag fick lite synbortfall. Väl inne på toan fick jag värsta svettningarna. Blev kvar där ett tag. Sedan illamående, kräktes och frossbrytningar. Så gick det runt, runt ett tag, men när vi landade var det bättre. Naturligtvis var jag trött intill medvetslöshet, men nu efter en lång natts sömn är jag tillbaka i vanligt form igen. hur skumt som helst.

En annan kraschlandning är insikten att vi har en vattenskada i huset! Det läcker in vid ett fönster och delar av en vägg är vattensjuk. Det är ett typiskt "Dolt fel" och nu är försäkringsbolaget inkopplat. Känns lite som en uppförsbacke och som detta kan bli som i "Drömkåken". Vi har en målare i huset som verkligen är rar och som kan sin sak, så han sa till mig att snabbt ringa försäkringsbolaget. Skönt med någon som kan!

Så redan innan det gått ett dygn sedan vi landade i Sverige igen har den här verkligheten tagit över. Jag laddar också om att i eftermiddag åka till Östersund och tillsammans med några kolleger hålla i utbildningar för nya förtroendevalda.

Samtidigt kan jag se tillbaka på den gång veckan med stor värme och tacksamhet. Gruppen var fantastisk och lovorden haglar på Facebook. Jag är så tacksam! Tack Gud för dina beskyddande vingar över resan och livet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar