onsdag 5 augusti 2015

Häggvik - Lövvik

Idag blev det en kortare tur. När vi kom ut på havet var vågorna höga och dessutom blåste det nordlig vind. Planen vi hade var att gå till Ulvön eller Bönhamn, men med detta stampiga hav var det inte kul att vara utomskärs så vi vände söderut och gick mot Lövvik.

Jag hade gett mig katten på att få storseglet att stå snyggt, och idag fick jag upp det plus genuan trots den gropiga sjön och gjorde ca 5,5 knop i vågorna men med klena vindar. Kändes riktigt bra!

I Lövvik var det bara en stor Najad som låg, men senare under kvällen kom en jättesegelbåt på minst femtio fot! Imponerande syn. Jag tänkte lite elakt att nu kan det få åska, jag har ju långt ifrån den högsta masten i hamnen. Det är ett lågtrycksbälte med regn och åska som ska passera, men imorgon hoppas jag på sol och härlig seglats igen. Tyvärr är det nog klent med vind även i morgon, men roligt vore att få upp seglen åtminstone en liten stund.

Fick fint främmande idag i båten när fru And tittade in. Jag böjd henne på lite digistivekex, vilket hon uppskattade storligen. Hon var nog rejält hungrig, för hon smakade även på Tinas tår.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar