måndag 10 augusti 2015

Död sill

Det är vad jag är nu. Död sill. "Selskre" på lite lokal dialekt. Jag började jobba i morse och det var fasansfullt. Dessutom med nya intentioner. Typ inte promenera raka vägen till jobbet (700 meter), utan med lite omväg. I morse blev det tre kilometer. Också tre kilometer till lunch och tre kilometer hem. Tänkte klämma den sista kilometern på kvällen, men där tog det stopp!

Själva jobbet är i grund och botten kul, men nu när sommarvärmen kommit till Härnösand och det var kvavt som innan ett åskväder på jobbet blev det segt. Supersegt!

Kollade mail, telefon och tidrapportering tog typ hela förmiddagen. På eftermiddagen fick jag iväg två mail och registrerade mig på en kurs. Gäsp. Sedan fanns ingen mer energi i kroppen och jag gick hem. I morgon ska jag försöka upprepa dagens bedrift, helst med lite shwung.

Det jag ändå är mest nöjd med är att jag fick igång jobbmobilen. Den hade laddat ut och bara stod och sökte. Stängde av den, lånade ett friskt simkort från en kollega. Startade min mobil med detta nya simkort i. Stängde av mobilen och satte sedan på den med mitt ordinarie simkort i och voilà! Telefonen funkade. Megamegaknasigt att man ska göra denna manöver för att starta en vanlig iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar