söndag 29 juni 2014

Krämpor

Kroppen strejkar nu när det är pissväder. I princip har jag vaknat varje morgon med huvudvärk och en stel kropp. Jag brukar börja med att stötta mig ut i köket för en livsviktig första kopp kaffe. Fasen vad jobbigt det är! Sedan, efter denna första kopp kaffe tar det ett par timmar innan jag "är människa".

I går var jag lite desperat, kände stark ovilja att gå och lägga mig då jag nästan visste hur det skulle bli även idag. Ställde därför väckarklockan på fem. Tänkte att om jag vaknade INNAN huvudvärken startade skulle jag kanske slippa den helt. Jodå, det fungerade. Men är nu obotligt seg och dötrött. Orkar inte ta mig ut på promenad ens en gång.

Men, vad gör det. Jag rationaliserar det hela med att tänka att det dels regnar ute och det dels blir trevligt att sitta inne och glo på film i nya bioljudsanläggningen som nu också är installerad i nya TV-bänken. Jo, jag lyxar teknik nu när jag är lite klen i kroppen. Alltid något...

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar