söndag 19 maj 2013

Projekt

Idag kunde jag inte hålla mig längre. Jag har i flera dagar funderat på hur det skulle se ut med en odlingslåda i sten bredvid trappsteget i sten som jag gjorde förra sommaren. Jag har ju redan sått luktärtor i jordplätten där själva odlingslådan är tänkt att vara så det hastar lite innan dessa börjar gro. Eftersom det är så fint väder vill jag inte slösa bort ett par timmar på att åka och handla betongsten i Birsta. Men om jag tillfälligt "lånar" från trappsteget....? JA, efter det att jag kom på den idén kunde jag inte hålla inne kreativiteten längre utan skred genast till verket. Jodå, det blev som jag tänkt det... Men nu är det ännu mer uppenbart att det saknas sex betongstenar... Kanske det blir en tur till Birsta i skymningen ändå?



Så råkade jag överaskande nog briljera i köket idag... Testade göra räksoppa med lite fond som jag kokat på räkskal. Fräste lök och morötter i olivolja, hällde i fonden, lite räkost och en skvätt vin. Garnerade med turkisk yoghurt och en näve skalade räkor. Så enkelt och så gott! Till detta myntavatten av myntan som jag frös igår... Känner mig som ett kulinariskt geni just nu. Måhända det är vinet som får mig att vara lite övermodig...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar