måndag 19 november 2012

Kvällens stake

Idag drabbades jag av det "kreativa flödet" igen på jobbet. Jobbade som en gnu hela dagen. Skissade, planerade verksamhet, jobbade undan sådant som legat över mig. När jag var klar för dagen hade "görahögen" krympt till ett minimum. Det enda "göra" som nu hänger över mig är inläsning på några nya böcker. Passar alldeles förträffligt med läsning nu, för i morgon ska hela stiftskansliet på "klassutflykt" till Uppsala - kyrkans "Huvudstad". Vi ska göra studiebesök lite här och var. Kanske inte så exotiskt för oss handläggare som far i skytteltrafik till Kyrkans hus, men det ska ändå bli kul att få göra denna resa tillsammans med alla sköna typer till kollegor! OCH - plenty of time att läsa på bussen!

Hemma sjunker jag ner framför TV-nyheterna igen och följer händelseutvecklingen i Gaza och Israel. Alldeles förfärligt överjävligt verkar det vara. En ständig våldsspiral där båda sidor säger att "vi slutar skjuta om dom slutar först". Idioti på hög nivå. Tragiskt, tjurskalligt och barnsligt på samma gång.

Så till "dagens ljuslykta". Ikväll en femarmad ljusstake som en skicklig bazarägare lurade på mig för 1000 spänn när jag var ny i Jerusalem:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar