fredag 23 november 2012

Delvis nytt jobb...

Så äntligen är det officiellt - jag har delvis ett nytt jobb. Sedan några veckor tillbaka är jag inte enbart handläggare som jobbar med idealitet, utan nu får jag och en kollega också syssla med internationella frågor i stiftet. Det blir sålunda en hel del arbete med vänstift, folkbildning, kampanjarbete, ekumeniska frågor, engagemangsfrågor.... och annat. Vi känner oss för lite i nuläget och försöker sätta oss in i detta gigantiska arbete. Men det känns framförallt genuint ROLIGT! Nu längtar jag mest efter att få träffa alla stiftets medarbetare, både ideella och anställda som också brinner för internationella frågor. Det är inte små saker vi ska ägna oss åt - bekämpa krig, orättvisor och jobba för att utplåna hungern. För att bara nämna några saker. Helt klart är att jag under 2013 kommer att resa ännu mera! Inom stiftet, i Sverige och även några utlandsresor. Jag sticker inte under stolen med att jag gillar det! Även om det ibland känns tungt att leva livet i en resväska...

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=652300


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar