måndag 8 juni 2015

Skulle bara...

Egentligen var jag skittrött. Egentligen hade jag bara tänkt gå ned till bryggan för att spana in några båtplatser. Bakgrunden är den att när det går höga vågor och trycker på från Södra sundet blir jag lite skraj att motorn ska mosas mot bryggan. Jag har av bryggchefen fått tre alternativa platser som jag bara tänkt kika på. Kanske skulle de vara lättare att landa på.

När jag kollat platserna, en skulle möjligen kunna vara ett alternativ, kikade jag till båten. Havet låg spegelblankt. Kollade bensindunkarna och fyllde på i motortanken och disel i tanken till värmaren så blev lusten för stor så jag kastade loss. Puttrade med nästan ingen gas alls ut genom halva Södra sundet och sedan med aningens gas tillbaka till bryggan igen. Sniffade lite på en alternativ plats, men det kändes lite trångt där. Dessutom är båtgrannen kul - en typ som pysslar på ett jättecoolt skepp från England. Han är nästan jämt vid båten och det är ju kul med någon att surra lite sporadiskt med.

När jag skulle göra an vid bryggan fick jag en sån där helt perfekt landning! Som om jag tänkte in båten till rätt position! Det kan ju ha med saken att göra att det var i princip vindstilla, är fortfarande lite skraj för att lägga till med sidvind.

Så nu, alldeles för sent, är jag hemma igen och myser. Jag har redan fått semesterrytmen i kroppen - begriper inte hur jag ska kunna somna nu...

Nu ska jag inte blanda ihop bensin och diesel!
Glömde inte att flagga och flagga ned. Det tar sig...!
Härnösands södra inlopp
Snart behövs lite båtvård! ATLA 3 börjar bli lite smutsig...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar