måndag 29 juni 2015

Nyadals gästhamn

Idag fick jag med mig pappa och Elvira plus Sally the dog på en skön tur med båten. Vi gick norrut genom Sannasundet och upp längs Ångermanlandsälven, under Höga Kustenbron och gick in vid Gamla färjeläget i Nyadal där det finns en liten mysig gästhamn. Där grillade vi och åt en härlig lunch innan vi gick tillbaka till Härnösand igen. Den här turen fällde och reste vi masten under gång på hemvägen. Det gick finfint, bara att hålla reda på alla linor. Jag kom också på hur man startade kylskåpet i båten, verkligen busenkelt!

Nu tolv timmar senare sitter jag nyduschad i min fåtölj och känner mig så nöjd med dagen! Ett mål med seglingen denna sommar är att gå under HK-bron. Nu är det gjort! Och Elvira verkar verkligen njuta av sjön och klarar livet ombord bra. Bådar gott inför framtiden!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar