tisdag 30 juni 2015

Shoppingdag!

Idag hade jag en vilodag. Av någon anledning funkar inte mina händer som de ska. De domnar och jag känner mig allmänt klen. Titt som tätt måste jag pausa och vänta in att domningarna ska släppa. Mycket irriterande!

Istället för att segla passade jag på att åka till Sundsvall för att handla lite nödvändiga grejer till båten. Kom hem igen med välfyllda påsar av allehanda bra grejer. Den dyraste saken hoppas jag aldrig behöva använda, en whf-radio som jag kan larma med om något skulle hända. Egentligen får jag inte använda den än, utan certifikat, men jag tänker mycket snart hinna gå kursen och skriva provet. Men som en god vän sa; det är ju inte så att de inte kommer och räddar mig om jag börjar ropa "mayday" på grund av att jag inte har certifikat. Så än så länge bara har jag radion. Efter kursen och certifikatet kanske jag också törs använda den att kolla vart kompisarna håller hus.

En liten flytväst hittade jag också till Sally the dog. Hon kommer bli jättesnygg i den! Ett rejält handtag finns så vi kan plocka upp henne med båtshaken om hon råkar falla i havet.

Sedan blev det allehanda sprintar, skålar och bestick till ett bekvämt boende i båten. Ser fram emot stundande längre segling!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar