torsdag 26 september 2013

Moln

Jag insåg plötsligt att det börjat ta slut på plats i min iPad. Den ville inte ta emot iOS 7 om jag inte frigjorde utrymme. Eter en snabb analys av innehållet var det bara att hitta på en lösning för bilderna som i särklass var det som slukat mest utrymme. Men hur göööör man när det inte finns ett hål att stoppa i ett usb-minne? Jag som har en tämligen stor extern hårddisk stod plötsligt handfallen.

Jodå, jag har provat dropbox tidigare, men att stoppa upp en stor mängd bilder, är det verkligen en bra idé? I väntan på en bättre lösning får bilderna ändå ligga där, nu prydligt sorterade på händelser. En fiffig detalj med dropbox är att man lätt borde kunna dela bilder med varandra. Jag testar därför nu en fil med bilder från Gotland, från i somras, då det var Gotlands kyrkvecka:

https://www.dropbox.com/sh/ndjeb2risf1k6m0/rJQV59wRep

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar