söndag 22 september 2013

Idédag

Igår var det dags för den årliga idédagen för ideella. Eftersom jag när jag jobbar med idealitet mest vänder mig mot anställda är det så viktigt och kul att en gång per år få kalla samman stiftets ideella medarbetare till en "idédag". Det kom 130 personer, och en del hade med sig några av sina anställda också. Kul, kul!

I efterhand är jag glad att jag själv mest hade "flygvärdinnejobbet", dvs höll i ramarna, hälsade föreläsare välkomna och instruerade vad gäller mat, fikapauser och sådant. I vanliga fall gillar jag inte detta jobb, dels för att jag är för disträ för att komma ihåg viktiga detaljer och dels för jag själv hellre vill vara den som föreläser. Men nu var det perfekt, till och med roligt att få hålla i trådarna.

När jag på morgonen kom in i salen där vi skulle vara såg jag raderna av stolar stå och gapa tomma. Jag reflekterade lite över den resa jag gjort från att ha varit en tillknäppt liten grå mus på högstadiet och gymnasiet tills idag då jag utan att ens bli speciellt nervös ställer mig inför så många och pratar utan manus. Konstig känsla, när hände det att jag släppte nervositeten? Och vad var jag egentligen rädd för? Jag minns faktiskt inte riktigt.

Hur som helst, det blev en bra dag. Nu återstår en hel del efterarbeten i form av renskrivning, sammanställning och utskick. Tur det blir en relativt vanlig vecka på kontoret nu så det hinns med. Men "note to myself" jag måste också vika tid till friskvård, lugn och kanske läsa lite. Bra att lägga i turbon ibland, men jag måste nu slå av den så det inte går på tok.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar