lördag 13 april 2013

Retreat med iPad

Just nu är jag på retreat med svenska kyrkans grundkurs. En retreat handlar om att vila, tänka, be, meditera, vara tyst, lyssna... Bort med störande brus från omvärlden och bara försjunka i sig själv. Jag gillar retreater. Speciellt när jag får vara retreatledare och inte behöver vara så strikt när det gäller blogg, facebook, instagram, twitter, linkedin och liknande. Men jag känner att även jag "drabbats" av lugnet och harmonin. Så istället för att ha omvärldsspaning på nätet ägnar jag mig åt att låta kreativiteten flöda och tankarna med den. Dessutom går det ju finfint att testa nya appar i denna kreativa skaparprocess. OCH jag tänker så bra när jag målar... Det låter kanske som bortförklaringar, men så är det. 

Nu har jag filosoferat och testat "brushes", ett ritverktyg för iPaden. Bra känsla i penseldragen och inget kladd och ingen efterstädning! Och, som sagt. Jag tänker bra med penseln i hand...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar