fredag 26 april 2013

Ny fin app igen...

Igår och idag har jag faktiskt jobbat och inte bara drivit omkring och varit kompledig så där i största allmänhet. Jag är i Uppsala i egenskap av min nya roll som internationell handläggare för Härnösands stift. Eftersom vi är två i detta uppdrag i stiftet, och jag var den enda av oss som kunde åka gäller det att hitta en app som sammanfattar mötena på smidigt sätt. Nu har jag hittat iMindMap HD, och det är som en nyförälskelse! Färggladare än "mind manager" och med stora möjligheter att designa armarna. Kanske inte lika lätt att sänka med outlook och kostar en månatlig avgift om man vill kunna dela den på nätet. Jag valde en engångssumma och då har jag fri tillgång till den i min iPad, och från ipaden kan jag sedan avbilda den eller välja en ppt-liknande presentationsmöjlighet. Men, ärligt talat. Jag använder den mest som att göra översiktliga anteckningar och till det funkar den lokala nedladdningen i ipaden super!

Detta var vad vi diskuterade idag. Varje arm i "spindeln" kan man klicka på (ja inte i bloggen, men på min ipad). Då kommer oändligt många underarmar ut med anteckningar. Klickar jag ut alla armar samtidigt blir det värsta spindelväven, helt virrig. Men när jag fäller ut en arm i taget blir det bra och översiktligt. Rekommenderas varmt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar