torsdag 7 februari 2013

Provstart

Huga vad tråkigt det är att vara hemma och sjuk. Nu har det gått en vecka och jag är less på denna tristess det är att sitta hemma. Jag är för trött för att göra något vettig, och för vaken för att sova. Jag är i något slags mellanläge. Jag tycker jag är lite bättre från förkylningen idag så jag beslöt mig för att testa en kort promenad. Ujuj, benen var som spaghetti och det gick lussakta att gå minsta rundan ever. Jag trodde ett tag att jag skulle bli utbuad av nike+ appen i iPhonen. 600 meter i myrtakt, och ändå matt när jag kom hem igen. Det var dock härligt med ren syre i lungorna, men jag väntar ändå till på måndag innan jag går till jobbet igen. Nu längtar jag efter jobbet, kollegorna och den där sköna känslan av att få saker gjorda!


2 kommentarer:

  1. Bra för dig för att ta promenad på spagetti ben! :) Det är en början, det kommer att bli bättre varje dag (utan att du återfall, men låt oss hoppas att du inte kommer att göra det!) Jag fick min långsam, låg-energi springtur idag också, men jag sprang, det är det enda som betyder något , inte för att jag sprang ungefär en minut per kilometer långsammare än jag gör normalt. När jag börjar sova bättre och längre, kommer min energi bli bättre också och jag kan få tillbaka till mitt vanliga tempo och utöka avståndet också, precis som du. Vi bör göra en pakt och hjälpa varandra uppsatta mål och nå dem. Vad tycker du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett mycket bra förslag! Jag behöver lite draghjälp att komma igång igen!

      Radera