tisdag 5 februari 2013

Ja se det snöar.....

Helt otroligt vilka mängder snö som kommer. Det har nu kommit 2-3 dm snö till här i Härnösand och jag undrar lite hur mycket mer som kan komma? Bilen var heltäckt med snö när jag skulle skjutsa morbrorn från verkstaden där han lämnat sin bil idag. Eftersom jag är lite klen av feber och andra förkylningssymptom gjorde jag en fräckis när jag skulle gräva fram bilen ur snödrivan. Först brassade jag på ordentligt med kupévärmaren så bilen var alldeles varm och snön låg lätt på plåten. Efter det tog jag sats en bit och tvärnitade sedan. Voilá, hela taksnön låg på motorhuven och vindrutan istället! Inget man kan göra i tät trafik, då kommer farbror blå och tar ditt körkort. Men lite diskret på ett ställe där ingen ser (och ingen kan skadas)...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar